Obserwatorzy

czwartek, 11 kwietnia 2013

Dzisiaj o jedzonku...

Chyba nie muszę tutaj pisać jak ważne jest to co jemy. Codzienna dieta nie tylko ma wpływ na nasz organizm ale także wygląd zewnętrzny. Więc jeżeli mamy problem ze skóra , cerą ,wypadaniem włosów, czy też łamliwością paznokci to może zamiast tysiaca kremów, maseczek,odżywek warto też pomyśleć o tym aby wsperać nasz organizm od środka?Tutaj tkwi właśnie cały sekret. Pamiętajcie że zdrowa dieta to także ładna figura. Więc nie musimy się głodzić czy liczyć kalorie. Ważne jest to aby to były zdrowe kalorie. Czasami czytam inne blogi i natykam się na to ze dziewczyny np. pożywny jogurt czy banana zamieniaja na malutkiego batonika i mysla ze skoro liczba kalorii jest bardzo przybliżona to nie będzie miało to złego wpływu. Błąd! Jogurt nie pójdzie nam w boczki a czekolada niestety ale zostawi po sobie pamiątkę. W dodatku nasz organizm będzie musiał wyprodukować tyle insuliny że może to mięc później swoje konsekwencje:wypryski itp. Wystarczy wyrobić sobie zdrowy nawyk a nie katowac się chwilowymi dietowymi głodówkami i zapewniam że już Wam taki zostanie bo będzie jadły to co lubicie. Wystarczy tylko złe produkty zastąpić tymi bardziej wartościowymi:) Dzisiaj przygotowałam dla Was mój przykładowy dzień posiłków. Oczywiście codziennie menu jest inne wiec powiem też co czym zastąpić:)

A więc na początek:Śniadanie


Przyznam się bez bicia że nie lubie jeść śniadań a to tak naprawde najważniejsza część naszego dnia. Niektórzy myśla że będą mogłi sobie nadrobić zaoszczedzone kalorie co nie prowadzi do niczego dobrego.W polowie dnia będziemy osłabieni i nie będziemy mogli się dobrze skoncentrować. A w głowie będzie się roiło od myśli batonikowych i pączkowych:P.Niski poziom glukozy we krwi sprawia, że nasz mózg "szaleje", a samopoczucie jest fatalne. Po czym rzucamy się na jedzenie. Więc mniej jednak staram się cos rano zjeść...małego ale zawsze coś. Dzisiaj było to pieczywo pełnoziarniste z sałatą i jajkiem... + czarna kawa na dobre rozpoczęcie dnia.

Jedz jajka. Nie tylko dlatego, że są zdrowe, ale też ze względu na dużą zawartość pełnowartościowego białka. Jajka sycą na długo, a to sprawia, że w ciągu dnia zjemy mniej. Potwierdzają to badania - po zjedzeniu jajka poziom greliny, hormonu pobudzającego uczucie głodu, jest znacznie wyższy niż po śniadaniu bogatym w węglowodany. Pamiętaj o tym, że niemal połowa białek jaja znajduje się - razem z innymi składnikami odżywczymi - w żółtku. Dlatego jajka jedz w całości. Idealne śniadanie dla odchudzających się to np. 2 jajka na miękko z połową grahamki.

Proponuje też twarożki ,oczywiście pieczywo z pełnego ziarna, warzywa, pasty łososiowe z duzą ilością natki pietruszki,owsianka z mlekiem,zółty ser itp:)

Drugie śniadanie:

 Jeżeli jesteście na ściślejszej diecie to pamiętajcie że nie warto rezygnować z owoców a wyznaczyć godziny ich spożywania. Polecam Wam aby jeść je do południa

Dzisiaj przygotowałam jogurt naturalny z bananem, malinami i polewą z musu malinowego dodałam również imbir. Pamiętajcie że dodawanie do posiłków przypraw rozgrzewających:imbiru,cynamonu, pieprzu cajene,chili w malych oczywiście ilościach ma duży wpływ na naszą przemianę materii.

Obiad:
Na obiad przygotowałam zapiekaną rybę (dorsza) z sosem jogurtowo koperkowym, buraczkami bo buraczki najbardziej mi smakują z rybką oraz  gotowanymi ziemniaczkami.



Rybę możecie również zastąpić filetem z kurczaka bądź indyka... Zamiast ziemniaków możecie podać kaszę a buraczki zastąpić bukietem surówek.

Kolacja:
Na kolacje zawsze wybieram coś lekkiego. Dzisiaj jednak tak lekko nie było ale ważne że syto. Chodzę dość późno spać więc taka kolacja o 19 nie jest gzechem a dobrze się najeść aby w nocy nie podjdać:).
Filet z kurczaka w panierce owsianej na sałacie z pamidorami i sosem jogurtowo-miodowym do tego świeży sok z sokowirówki z jabłek, selera naciowego i sokiem z cytryny(dla soków już poświęciłam jedna notkę więc możecie do niej wrócić). Dla odchudzających taki sok polecam do sniadania:)


 Szczerze powiem że nigdy nie przechodziłam diet ale zamiana produktów np. śmietany na jogurt naturalny,wiele zmieniło w moim życiu i to mi wystarcza czy np.zrezygnowałam ze smazenia itp. . Nie chce sie odchudzać tylko dobrze się z sobą czuć:).Od czasu do czaszu można sobie pozwolić na coś dłodkiego ale również zdrowego. Jest tu mój tylko przykładowy jeden dzień który chciałam Wam opisać na szybko. Brakuje tu podwieczorka zjadłam orzechy i kilka suszonych owocków. Warto też je jeśc.Uwielbiam też ciasta:)
Nie zapominajcie aby pić też dużo wody!
Zachęcam również do codziennych ćwiczeń:) 

A wy jak odżywiacie się na codzień. Liczycie kalorie czy bardziej zwracacie uwage na produkty a moze jesteście łasuchami i jecie wszystko? Ćwiczycie?:)

Nie jest to blog kulinarny więc nie wyjeżdzalam z przepisami ale chciałam abyście wiedziały o mnie co nie co:)

Jakie cenne składniki znajdziesz w rybach? 

  • Białko - jest ono równie wartościowe, jak to pochodzenia zwierzęcego. Ma w składzie wszystkie aminokwasy egzogenne niezbędne do budowy tkanek. W 100 g ryby jest od 6 do 19 g (zależnie od gatunku). Przyswajalność białka ryb wynosi aż 97 %.
  • Fosfor - budulec kości i szkliwa zębów, uczestniczy w metabolizmie tłuszczu i białek. Niezbędny do wzrastania i funkcjonowania komórek.
  • Żelazo - konieczny do wytwarzania hemoglobiny (czerwonego barwnika krwi) i dostarczania tlenu wszystkim komórkom organizmu.
  • Magnez – jego niedobór sprzyja problemom z sercem, arytmii, nadciśnieniu. Powoduje zawroty głowy, drgania powiek, skurcze mięśni, drętwienie kończyn. Pierwiastek wpływa na pracę układu nerwowego, decyduje o nastroju, zdolności koncentracji.
  • Wapń (pod warunkiem, że ryby są zjadane ze szkieletem) – budulec kości i zębów, reguluje działanie hormonów i układu nerwowego, zapewnia właściwą krzepliwość krwi.
  • Selen - działa przeciwmiażdżycowo i przeciwnowotworowo.
  • Witaminy A, D i E - zapobiegają tworzeniu się wolnych rodników, odpowiadających m.in. za spadek odporności i złą pracę układu nerwowego.
  • Witaminy z grupy B - ważnych dla metabolizmu komórek (warunkujący ich wzrost i rozmnażanie).
  • Witamina D – decyduje o stanie kości.
  • Jod - konieczny do prawidłowej funkcji tarczycy.


http://www.mowimyjak.pl/zdrowie/choroby_i_profilaktyka/dlaczego-warto-jesc-ryby,96_35529.html

Jakie cenne składniki znajdziesz w rybach? 

  • Białko - jest ono równie wartościowe, jak to pochodzenia zwierzęcego. Ma w składzie wszystkie aminokwasy egzogenne niezbędne do budowy tkanek. W 100 g ryby jest od 6 do 19 g (zależnie od gatunku). Przyswajalność białka ryb wynosi aż 97 %.
  • Fosfor - budulec kości i szkliwa zębów, uczestniczy w metabolizmie tłuszczu i białek. Niezbędny do wzrastania i funkcjonowania komórek.
  • Żelazo - konieczny do wytwarzania hemoglobiny (czerwonego barwnika krwi) i dostarczania tlenu wszystkim komórkom organizmu.
  • Magnez – jego niedobór sprzyja problemom z sercem, arytmii, nadciśnieniu. Powoduje zawroty głowy, drgania powiek, skurcze mięśni, drętwienie kończyn. Pierwiastek wpływa na pracę układu nerwowego, decyduje o nastroju, zdolności koncentracji.
  • Wapń (pod warunkiem, że ryby są zjadane ze szkieletem) – budulec kości i zębów, reguluje działanie hormonów i układu nerwowego, zapewnia właściwą krzepliwość krwi.
  • Selen - działa przeciwmiażdżycowo i przeciwnowotworowo.
  • Witaminy A, D i E - zapobiegają tworzeniu się wolnych rodników, odpowiadających m.in. za spadek odporności i złą pracę układu nerwowego.
  • Witaminy z grupy B - ważnych dla metabolizmu komórek (warunkujący ich wzrost i rozmnażanie).
  • Witamina D – decyduje o stanie kości.
  • Jod - konieczny do prawidłowej funkcji tarczycy.


http://www.mowimyjak.pl/zdrowie/choroby_i_profilaktyka/dlaczego-warto-jesc-ryby,96_35529.html

Jakie cenne składniki znajdziesz w rybach? 

  • Białko - jest ono równie wartościowe, jak to pochodzenia zwierzęcego. Ma w składzie wszystkie aminokwasy egzogenne niezbędne do budowy tkanek. W 100 g ryby jest od 6 do 19 g (zależnie od gatunku). Przyswajalność białka ryb wynosi aż 97 %.
  • Fosfor - budulec kości i szkliwa zębów, uczestniczy w metabolizmie tłuszczu i białek. Niezbędny do wzrastania i funkcjonowania komórek.
  • Żelazo - konieczny do wytwarzania hemoglobiny (czerwonego barwnika krwi) i dostarczania tlenu wszystkim komórkom organizmu.
  • Magnez – jego niedobór sprzyja problemom z sercem, arytmii, nadciśnieniu. Powoduje zawroty głowy, drgania powiek, skurcze mięśni, drętwienie kończyn. Pierwiastek wpływa na pracę układu nerwowego, decyduje o nastroju, zdolności koncentracji.
  • Wapń (pod warunkiem, że ryby są zjadane ze szkieletem) – budulec kości i zębów, reguluje działanie hormonów i układu nerwowego, zapewnia właściwą krzepliwość krwi.
  • Selen - działa przeciwmiażdżycowo i przeciwnowotworowo.
  • Witaminy A, D i E - zapobiegają tworzeniu się wolnych rodników, odpowiadających m.in. za spadek odporności i złą pracę układu nerwowego.
  • Witaminy z grupy B - ważnych dla metabolizmu komórek (warunkujący ich wzrost i rozmnażanie).
  • Witamina D – decyduje o stanie kości.
  • Jod - konieczny do prawidłowej funkcji tarczycy.


http://www.mowimyjak.pl/zdrowie/choroby_i_profilaktyka/dlaczego-warto-jesc-ryby,96_35529.html

8 komentarzy:

  1. Ja już wzięłam się za siebie kilka tygodni temu i wdrożyłam moją sprawdzoną dietę: Śniadanie: 2 jajka warzywo kromka chleba pełnoziarnistego;
    2 śniadanie: serek wiejski ziarnisty owoc: jabłko, banan, truskawki coś z tych ;
    Obiad: Kurczak gotowany lub grillowany, ryż, warzywa ;
    Kolacja: Tuńczyk z cebulką i kromka pełnoziarnistego chleba.
    Nie podjadam, chociaż czasami na uczelni skuszę się na butelkę małą kubusia, wiem że to sam cukier, ale jakoś nie mogę się opanować.
    Staram się ćwiczyć regularnie, ale wiadomo nie zawsze się chce :P
    No i zerwałam z colą, nawet light.. :)
    jusztynkaxoxo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam kochana czasami mozemy pozwolic sobie na lakocie hihi...Ale juz duży sukces to ta cola:)Ja własnie zauwazylam ze jak odstawilam slodkie napoje to jak mam ochote cos zjesc to zawsze wybieram to zdrowsze jedzenie...Bo po coli to tylko myslalam o kolejnym kawalku czekolady i znowu go ta cola popijalam:P

      Usuń
  2. Świetny post, zgadzam się ze wszystkim co piszesz. Ja również jestem mistrzem w zamienianiu niezdrowych składników. Mam swoje zasady, których się trzymam. Nie katuje się głodówkami, już to przechodziłam i nic dobrego to nie przynosi. Bardzo dużo teraz staram się gotować i jeść w domu. Jeśli już mi sie zdarzy zjeść w restauracji, mam 100 pytań z czego i jak danie jest zrobione:)
    W domu przygotowywuje mnóstwo zdrowych posiłków ale też zdrowych deserów: muffinek, serników i ciasteczek. Jak widać nie trzeba odmawiać sobie przyjemności, a napewno się ze mną zgdzisz, że takie własnoręcznie przygotowane słodkości mogą okazać się nawet lepsze niż gotowe "śmieci" pełne cukru i chemii.
    pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie ze się zgadzam...wszystko co przygotowujemy sami zawsze jest lepsze i mamy kontrole nad tym co bedzie w srodku:)Ja mam też synka więc zdrowe gotowanie to podstawa:)

      Usuń
  3. polecasz masc na trądzik bezance? Bardzo mi zależy na twojej opini

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci że nie miałam tej maści ale kiedyś miałam tonik z benzacne i byłam średnio zadowolona...czytałam wcześniej sporo opini i te kosmetyki tylko maksymalnie wysusza Ci skóre a nie dadza zamierzonego efektu. Polecić mogę jedynie żel do smarowania metronidazol tylko ze on jest na recepte,krem z Vichy tri activ albo SYLVECO Lekki krem Nagietkowy Hypoalergiczny ... mydło siarkowe do mycia twarzy. Jeżeli jednak to poważny problem to radze udać się do lekarza. Polecam tez zdrowo się odzywiac chociaz mam przyklady ze jezeli ktos przechodzi ostry tradzik to dieta nie zdaje sie na wiele.

      Usuń
    2. Nie wiem też ile masz lat więc trudno tu coś powiedziec... mozna miec tradzik mlodzinczy i też dostać go pózniej z takim ciężej sobie poradzić wiec to są dwa rózne sposoby leczenia.

      Usuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Dajecie mi wiele motywacji:)
Odwiedzam każdego kto zostawia po sobie ślad:) Jeżeli spodoba mi się u Ciebie to na pewno zostanę na dłużej:).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...