Obserwatorzy

piątek, 19 kwietnia 2013

Olejowanie włosów.


Olej arganowy to najlepszy przyjaciel zadbanych, błyszczących włosów. Marokańskie kobiety wcierają go w całe pasma jak odżywkę i na własne oczy przekonałam się, że efekt bije na głowę wszystkie specjalistyczne kosmetyki z salonów fryzjerskich. Aplikowany na końcówki zapobiega rozdwajaniu, zaś wmasowywany w skórę głowy poprawia żywotność i stan włosów.
W Polsce można dostać zarówno czyste olejki w wersji nieprzetworzonej, jak i szereg kosmetyków opartych na olejku arganowym.


Olej arganowy, jeden z najbardziej cenionych olejów na świecie, zwany "złotem Maroka" zdobył niezwykłe uznanie we współczesnej medycynie i kosmetologii. Pozyskiwany jest z owoców arganowca, metodą tłoczenia na zimno.
Bogactwo oleju arganowego to przede wszystkim unikalny skład - zawiera wyjątkową kompozycję kwasów tłuszczowych, które mają właściwości stymulujące wewnątrzkomórkowy proces dotleniania, przywracającej ochronę hydrolipidową oraz gwarantują dostatecznie nawilżenie skóry. Poza tym ma działanie antyzmarszczkowe i spowalniające proces starzenia się skóry, które wynika z wysokiej zawartości witaminy E, będącej jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy oraz działającej nawilżająco.
Zastosowanie oleju arganowego jest niezwykle szerokie. Możemy go stosować do kuracji odżywczych i wzmacniających włosy, używać na skórę twarzy i ciała, aby ją ujędrnić i zredukować zmarszczki, a jednocześnie zapewnić jej odpowiednie nawilżenie. Świetne rezultaty daje też w kuracji kruchych i łamliwych paznokci i pielęgnacji skórek wokół nich. Stosowany jest również z powodzeniem na rozstępy i blizny, gdyż zmniejsza ich widoczność, wzmacnia i uelastycznia skórę. Pomaga pozbyć się przesuszeń, drobnych krostek np. na skórze ud lub ramion, które często mamy w zimie.
Olej arganowy pachnie dosyć wyraźnie i charakterystycznie. Bardzo szybko się wchłania bez tłustego, lepiącego filmu na skórze.

 Ja właśnie oprucz podstawowej pielegncji postawiłam również na olejowanie. Nie robie tego często ale tak dwa lub trzy razy w miesiącu. Zaczęłam rozjaśniać włosy więc nawilżenie to teraz podstawa. Po oleju włosy są miekkie jak jedwab,sypkie i zdrowe.
Zawsze mialam mieszane uczucia co do tego typu zabiegów ale dla dobra moich włosów od czasu do czasu się o to pokusze bo jednak efekty są:). Nie lubie tego calego nakładania na włosy oleju ,ale działa więc to się liczy.

A Wy jakie macie z nim doświadczenia:)?
  

9 komentarzy:

  1. Oj bardzo mnie zachęciłaś do wypróbowania oleju, nie tylko na włosy, ale i na zniszczone paznokcie, no i jako ujędrniający środek na skórę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam...mam skórę atopową i bardzo mi pomaga kiedy mam te gorsze dni:)

      Usuń
  2. Ja się właśnie zabieram do olejowania ale boję się czy to nie obciąży moich zbyt cienkich włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obciąża niestety bo sama mam cienkie włosy to wiem jak to jest. Jednak kiedy nie mam zaplonowanego przyszlego dnia to wlasnie dzien wczesniej olejuje wlosy... myje je pozniej szamponem i rano znowu je myje. Wiec takim sposobem nie czuje zadnego obciazenia i jest ok a wlosy sa mieciutkie:)

      Usuń
  3. ja używam i na włosy i na twarz :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze wreszcie się wziąć za to olejowanie..bo wloski mam tragiczne :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie lubie tej czynnosci ale fakt faktem wlosy sa o niebo lepsze.

      Usuń
  5. Takiego olejku jeszcze nie używałam. Obecnie stosuje olejki łopianowe.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy oddany komentarz. Dajecie mi wiele motywacji:)
Odwiedzam każdego kto zostawia po sobie ślad:) Jeżeli spodoba mi się u Ciebie to na pewno zostanę na dłużej:).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...